2006-12-21

No business like Media-business

Snokade runt på Stonemans nya jobbs hemsida. Han har ju fått anställning som Superstekig projektvårdare på nån extremt hipp reklambyrå i Stockholm. Vad jag såg på sidan chockade mig.

Sprack aldrig IT-bubblan?

Här har vi slackiga mediakids som skriver (nästan krystade) ironiska levnadshistorier och fyller startsidan med massa strunt. Vi får veta att nya AD'n (Art director för er omedialiserade djävlar) fingerpullade en tjej i forntiden och att en Project manager hinkar vin. Nästintill gömt på sidan kan man hitta vilka deras kunder är och då kommer nästa chock. Absolut (som i Vodkan), H&M, Scania osv. Det vill säga inga små konton. Hur är det möjligt? Trodde att man efter Birgerssons framfart med lodislook, tv-spel 18-16.00 och rena fantasiprojekt blev allergisk mot den här typen av aktörer.

Lärde man sig inget av IT-karusellen? Eller är dom bara så djävla duktiga att de har råd att köra den här stilen. Jag gissar på det sistnämnda och är avundsjuk att vi inte kan göra så på mitt jobb. Namnet säger väl allt, titta själva:

www.greatworks.se

Dagens verktyg:
Skruvmejsel

1 kommentar:

Anonym sa...

"Inkompetens är bara ett hinder om andra är medveten om den."

Jag hittade precis på det, men om någon annan hade sagt det hade jag tyckt att det var bra sagt.