2008-09-12

The one ring

Var på bio igår med bland annat en kompis från Guteland. Precis som jag är han förlovad med sin käresta. Upptäckte att han och jag dessutom delar en ovana. Omedvetet skruvar vi på våra förlovningsringar. Likt Frodo oroas vi över ansvaret den symboliserar. Ringen tynger oss. Men till skillnad från Frodo finns inget domedagsberg i vår framtid. Ingen Sam som är villig att bära oss och våra ringar när bördan blir för tung. Vi är ensamma, jag och guten. 

Så vi gör det enda vi kan. Vi fortsätter snurra på våra ringar med flackande blick. -One ring to rule them all, inbillar jag mig att Carro väser i mörkret. -One ring to find them, one ring to bring them all, and in the darkness bind them! Moahahaha, kacklar hon sen ondskefullt. Moahahahaha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så roligt! Det ligger kanske latent i oss...

Anonym sa...

det sägs att den som snurrar å trixar med sin förlovningsring har dåligt samvete över något den döljer för sin tilltänkta.
but no blame. jag snurrar också.
å om ringen av någon anledning är av så tar jag automatiskt på fingret ist, kinda scratching like a crackhoe.
/jody